Online Backup starter og stopper kontinuerlig (klarer ikke å fullføre sikkerhetskopiering) Skriv ut

  • 0

Har du mye data liggende på maskinen (over 1TB eller over 1 millioner filer) må du gjøre noen endringer i systemet for at Online Backup skal kunne holde seg fortløpende gående

Vi kan kostnadsfritt hjelpe deg med å gjøre endringen som beskrives nedenfor.
Ønsker du å gjøre endringen selv, så er prosedyren:

Windows
  1. Stopp CrashPlan tjenesten. På de fleste Windows-maskiner gjøres dette via "Kontrollpanell -> Administrative verktøy > Tjenester". Finn så CrashPlan.
  2. Åpne Windows Explorer og bla deg til (C:\Programfiler\CrashPlan (C:\Program Files\CrashPlan) og dobbeltrykk på CrashPlanService.ini filen
  3. Finn verdien -Xmx512m
  4. Endre denne verdien (-Xmx512m) til -Xmx1024m (Dette endrer allokert minne til 1024MB istedet for 512MB).
  5. Lagre filen
  6. Start CrashPlan tjenesten igjen eller start datamaskinen på nytt

Mac:
  1. Åpne et terminalvindu
  2. Avslutt CrashPlan daemon: (sudo launchctl unload /library/launchdaemons/com.crashplan.engine.plist) Du må taste inn ditt administratorpassord.
  3. Rediger plist-filen (sudo nano /library/launchdaemons/com.crashplan.engine.plist)
  4. Finn verdien -Xmx512m (du kan søke med å trykke Ctrl + W)
  5. Endre denne verdien (-Xmx512m) til -Xmx1024m (Dette endrer allokert minne til 1024MB istedet for 512MB).
  6. Lagre filen ved å trykke på Ctrl + O og trykk enter etterpå.
  7. Avslutt editoren ved å trykke på Ctrl + X
  8. Start CrashPlan daemon  på nytt (sudo launchctl load /library/launchdaemons/com.crashplan.engine.plist)
Har du fortsatt problemer?
Hvis du fortsatt har problemer kan du øke denne verdien til en høyere verdi. Du kan foreksempel øke den til 1536 eller 2048 (eller høyere).

Ta kontakt med oss hvis du trenger hjelp til disse endringene.

Var dette svaret til hjelp?

<< Tilbake